Publicat pe

Regresia de somn la 8-10 luni

Cauza principală a regresiei – la această vârstă, copilul trece printr-o etapă de dezvoltare care presupune schimbări cognitive și fizice semnificative. Aceasta este vârsta la care majoritatea copiilor încep să meargă de-a bușilea, să se ridice în picioare, le dau dinții, încearcă să comunice verbal. Micuțul va începe acum să își exerseze noile abilități atât ziua, cât și în timpul nopții. Acesta este primul motiv pentru care puteți constata că îi ia mai mult să adoarmă sau chiar începe să se trezească mai mult noaptea, chiar dacă până acum dormise bine.

A doua cauză a regresiei – aceasta este vârsta când copilul începe tranziția de la 3 la 2 episoade de somn în timpul zilei. Dacă începeți să vedeți că îi trebuie mai mult de 15 minute să adoarmă sau dacă începe să refuze să mai doarmă a treia oară în timpul zilei, aveți semnele perfecte că este momentul tranziției la două episoade de somn în timpul zilei.

Din cauza tuturor acestor schimbări, copilul dumneavoastră va avea din nou nevoie să se culce mai devreme seara, pentru a compensa somnul din timpul zilei. În timpul tranziției, majoritatea copiilor se descurcă foarte bine dacă se culcă seara la 18.15-18.45. Ora de culcare va  redeveni 19.00-19.30 după ce trece de pragul vârstei de 9 luni și va menține această oră de culcare până când trece la un singur somn în timpul zilei.

Cum puteți să îl ajutați?

  1. Nu țineți niciodată copilul treaz mai mult de 3 ore. Chiar dacă pare mai vioi tot are nevoie de mult somn pentru a compensa și a face față etapelor importante pe care le parcurge.
  2. Ajutați copilul să exerseze atunci când este treaz. Petreceți timp cu copilul și ajutați-l să învețe sunete, să exerseze mișcări și să se joace. Cu cât exersează mai mult după ce se trezește, cu atât va vrea mai puțin să exerseze în timpul în care ar trebui să doarmă. Va exersa toate abilitățile până când le învață.
  3. Mențineți un mediu de somn ordonat. În pătuț trebuie să fie doar copilul și o jucărioară de somn sau o suzetă. Cu cât are în jur mai multe jucării sau factori care să îi distragă atenția, cu atât o să se opună somnului și o să vrea să mai stea treaz. Mențineți întunericul total în timpul intervalelor pentru somn și nu renunțați la zgomotul alb. Acum este perioada în care tot ce ați construit până acum vă va ajuta să treceți prin această tranziție. Dacă nu ați utilizat deja recomandările privind mediul sau rutinele, începeți să le aplicați acum. Vă vor ajuta în perioada regresiei și după aceea.
  4. Ajutați-vă copilul să se liniștească atunci când se trezește, dar nu uitați să îi oferiți suficiente ocazii să se liniștească și să adoarmă din nou și singur, chiar dacă durează mai mult. Puteți începe prin a-l lăsa 5 minute să se liniștească singur, ajungând cu timpul la 15 minute. Secțiunea Metode de a învăța copilul să se liniștească singur vă prezintă mai multe detalii pe această temă.
  5. Nu disperați! Ca orice altă regresie, și aceasta ar trebui să treacă în 2-3 săptămâni. Continuați să puneți în aplicare cele de mai sus (mențineți un program adecvat vârstei, un mediu favorabil somnului, o rutină sănătoasă și începeți să învățați copilul să se liniștească singur), iar regresia va deveni curând doar o amintire.
Documente incluse in pachet