Publicat pe

Informatii despre înțărcare

Prezentăm mai jos un tabel care indică nevoile generale de hrănire ale copiilor, în funcție de vârstă:
Vârstă Frecvență
Nou-născut 10-12 ori/zi
1-4 luni 7 – 12 ori/zi
4 – 6 luni 6 – 8 ori/zi
6 – 12 luni 5 – 7 ori/zi
Frecvența hrănirii în timpul nopții – nevoile psihologice medii ale unui copil  
Vârstă Frecvență
0 – 2 luni O dată la 2-3 ore (uneori chiar mai mult, în funcție de cantitatea de lapte pe care o mănâncă la fiecare masă)
3 luni 3 mese pe noapte (aici puteți vedea intervalul cel mai lung fără lapte de până acum 4 ore – în prima parte a nopții, după ce adoarme)  
4 luni 2 mese pe noapte (intervalul cel mai lung fără lapte poate fi 5 ore)  
5 luni 2 mese pe noapte (intervalul cel mai lung fără lapte poate fi 6 ore sau chiar mai mult)
6 luni 1 masă pe noapte (intervalul cel mai lung fără lapte poate fi 6-7 ore) pentru a menține intervale chiar mai lungi de timp fără hrănire noaptea este necesar să oferiți copilului 3 mese solide cu elemente din toate cele 4 grupe nutriționale, astfel încât să completați aportul de lapte
7 luni 1 masă pe noapte – 6-7 ore sau chiar mai mult
8 – 9 luni Aproximativ vârsta la care copiii renunță la mesele din timpul nopții
10 – 12 luni Ocazional, copiii mai pot fi hrăniți o dată noaptea, dar categoric pot dormi toată noaptea fără a mânca.
  Vă rog să rețineți că acestea sunt date aproximative pentru fiecare grupă de vârstă, pentru a vă forma o idee despre nevoile nutriționale ale copilului. Nu întrerupeți niciodată brusc alăptatul. Consultați întotdeauna un medic sau specialistul în alăptare pentru a nu pierde lactația sau dezvolta alte probleme medicale.   Eliminarea meselor din timpul nopții Eliminarea sau reducerea meselor din timpul nopții nu înseamnă că va slăbi atașamentul sănătos pe care l-ați creat cu copilul. De cele mai multe ori, mamele care alăptează devin excesiv de obosite și sunt afectate de privarea de somn. Copiii au nevoie de mame fericite, odihnite și sănătoase. Dacă simțiți că alăptatul vă afectează somnul și comportamentul din timpul zilei, puteți să vă gândiți că ar fi momentul să începeți să reduceți numărul meselor din timpul nopții. Dacă ați încercat alte metode pentru a compensa somnul pierdut și tot vă simțiți excesiv de obosită în permanență, probabil că aveți dreptate. Ar fi bine dacă ați putea dormi mai mult și mai bine, pentru a putea funcționa la nivel optim în timpul zilei. Dacă simțiți că relația cu partenerul este afectată, dacă credeți că lipsa somnului vă afectează capacitatea de a avea grijă de copil, veți toate motivele pentru a vă gândi la niște schimbări.   Ce puteți face?
  1. Oferiți copilului mai mult lapte după-amiaza și seara. Mesele consistente din a doua parte a zilei pot ajuta copilul să doarmă suficient fără a mai avea nevoie de factori nutritivi în timpul somnului.
  2. Oferiți copilului cât mai multă iubire și afecțiune în timpul zilei. La vârsta aceasta, copiii pot petrece mult mai mult timp în alte locuri, nu doar în brațele mamei, dar nevoia lor de iubire este încă intensă. Asigurați-vă că dezmierdați și îmbrățișați copilul din plin în timpul zilei.
  3. Nu vă grăbiți să îi dezvoltați independența. Ascultați-vă copilul și nu vă grăbiți să treceți peste etape ale rutinei dacă simțiți că are nevoie de ceva mai mult timp.
  4. Încurajați și ceilalți membri ai familiei să adoarmă copilul. Cu cât îi dați mai multe ocazii să adoarmă și altfel decât în timp ce este hrănit, cu atât copilului îi va fi mai ușor să separe asocierea somn-mâncare. Veți începe să constatați că copilul încearcă mai încrezător să adoarmă și în alte moduri și înțelege că hrana este o activitate separată de somn. Așa va începe să dezvolte modalități noi de a se liniști singur.
  5. Alăptați copilul în timpul rutinei, dar nu până când este complet adormit. Dacă copilul mai vrea să mănânce după rutină, puteți să îi dați, apoi continuați să îl puneți în pătuț cât este încă treaz.
  6. Dați copilului un substitut pentru somn – o jucărioară de somn și zgomot alb.
  7. Dacă dormiți împreună cu copilul, asigurați-vă că nu mai are acces la sân atât de ușor. Pentru a ajuta copilul să separe hrana și somnul, puteți purta o bluză pe care copilul nu o poate desface cu ușurință, sau un sutien comod. Cu cât au mai multe bariere înainte de a ajunge la sân, cu atât le va fi mai ușor să înceapă să separe somnul de mese. Dacă partenerul poate veni să doarmă cu copilul un timp, va fi chiar mai bine. Dacă copilul deja doarme în pătuț, nu este nevoie să faceți lucrurile descrise mai sus.
  8. Lăsați copilul să fie barometrul dumneavoastră. Atunci când încercăm o schimbare de comportament, copilul poate reacționa pe parcursul zilei. Urmăriți copilul cu atenție. Vedeți care sunt noile sale nevoi. Dacă constatați că devine iritabil, că are nevoie mai mult de dumneavoastră, alăptați-l și consolați-l. Cel mai bine este să o luați încet, să nu vă grăbiți să faceți multe schimbări importante în același timp în acest proces. Atașamentul din timpul zilei este esențial, și rămâne aliatul nostru și atunci când rezolvăm problemele cu somnul.
  9. Reduceți treptat mesele din timpul nopții. Dacă acum mănâncă 5 mese pe noapte, încercăm să eliminăm una.
  • Pentru a putea reduce mesele din timpul nopții, reducem și durata alăptatului. Dacă, de exemplu, în prima noapte copilul stă 10 minute la sân, începem să reducem această perioadă la 7 minute, apoi noaptea următoare la 6 minute și așa mai departe, până când nu îi mai oferiți acea masă.
  • După ce a fost eliminată prima masă, puteți începe cu următoarea, folosind aceeași tehnică.
Fiți atente la propriul organism. Trebuie să aveți grijă de dumneavoastră în acest proces, pentru a preveni mastita sau orice altă problemă medicală asociată înțărcării. Nu renunțați la toate mesele deodată! Dacă urmați planul, veți putea elimina toate mesele în maxim o lună.

Țineți minte că și copilul simte emoțiile pe care le resimțiți. Încercați să acordați atenție și propriilor nevoi și răsfățați-vă cu un lucru care vă place, măcar câteva minute în timpul zilei. Dacă aveți pe cineva care să vă ajute, încurajați și alt membru al familiei să petreacă 10-15-20 de minute cu copilul, în timp ce dumneavoastră faceți ceva ce vă place.

Documente incluse in pachet