Despre mine



Numele meu este Oana. Sunt consultant in somnul copilului, psiholog, mama si sotie.

Am convingerea ca majoritatea provocarilor, fie ele personale, de cuplu sau familie, pot fi rezolvate si depasite atat timp cat ne propunem si actionam in directia potrivita. Provocarile legate de somn intra cu siguranta in categoria aceasta.

In momentul in care am devenit mama, echilibrul meu a fost destabilizat de noptile nedormite de la inceput. Obosisem sa fiu obosita, desi trecusera doar cateva saptamani de cand familia noastra se marise.

Am apelat la un ajutor specializat si am cautat informatii peste tot pentru a intelege, pentru a putea sa imi ajut bebelusul sa aiba un somn sanatos si odihnitor si pentru a ne reintoarce si noi, ca parinti, la un ritm care sa sustina toata dragostea pe care o aveam de oferit.

Am inteles apoi treptat ce inseamna stiinta somnului, medicina somnului si am fost fascinata de multitudinea de cercetari, studii si solutii concrete pentru a ajunge la un somn sanatos. Privarea de somn poate destabiliza intreaga familie, prin accentuarea starilor de tristete, prin lipsa energiei de a face fata provocarilor pe care le aduce un nou nascut, precum si sentimentele de teama si incertitudine.

Atunci a inceput aventura mea in stiinta somnului, o aventura ce inca continua. Am facut prima formare pentru somnul copilului la Maternity and Parenting Institute – SUA, apoi am inceput studiul somnului adultilor – studiu ce se continua si astazi. Am absolvit cursurile Universitatii Michigan – Neurobiologia si Medicina Somnului si in curand voi fi studenta la Oxford University unde voi studia medicina somnului.

Stiinta somnului este pentru mine acea zona unde uit cum trece timpul atunci cand studiez, este imbinarea dintre psihologie si medicina, emotie si concret. Este domeniul de unde am primit cele mai mari satisfactii si unde sunt sigura ca pot face si mai multe pentru a contribui la educatia celor care sunt in cautare de echilibru si sanatate.

Certified Sleep Professional

ROLULMEU

Pe parcursul vietii petrecem aproximativ 33% din timp dormind. Dupa un calcul simplu, rezulta ca aproximativ 25% de ani sunt dedicati somnului – acestei laturi a vietii noastre care are un impact enorm asupra calitatii vietii, sanatatii si echilibrului nostru.

Rolul meu in acest demers este sa ajut cat mai multe familii sa aiba un somn inalt calitativ, sa ii ajute pe cei mici sa aiba o dezvoltare armonioasa si sa se bucure de toate beneficiile unui somn sanatos. Studii ample ne arata ca atunci cand avem un somn adaptat nevoilor organismului, calitatea si durata intregii vieti creste.

Acum stim cat de important este somnul pentru noi si copiii nostri. Stiati ca atunci cand dormim mai putin de 6 ore intreg sistemul nostru imunitar nu mai poate functiona corect si ca riscul de cancer se dubleaza? Sau ca exista un numar mare de copii diagnosticati cu tulburari de atentie doar din cauza faptului ca nu au sansa sa aiba un somn potrivit varstei si nevoilor lor?

Somnul sanatos este esential pentru o viata sanatoasa.

Rolul meu este sa facilitez cunoasterea, sa aduc stiinta somnului mai aproape de fiecare familie si sa incurajez cat mai multi oameni sa aiba incredere ca pot face schimbari cu ajutorul carora pot avea un somn sanatos.

CU CE VA POTAJUTA

Pentru a va intoarce la un somn bun va pot ajuta cu:

  • Formarea unor obiceiuri sanatoase de somn pentru bebelusul/copilul dumnevoastra.
  • Eliminarea trezirilor nocturne date de alte cauze decat hrana.
  • Prelungirea somnului de zi conform nevoilor varstei copilului.
  • Schimbarea locului de somn al bebelusului/copilului – mutarea din patul parintilor in patul lui sau trecerea de la patul mic la patul de copil.
  • Schimbarea asocierilor de somn care impacteaza negativ mentinerea somnului – de exemplu – bebelusul dumnevoastra nu adoarme decat la san si se trezeste din 30 in 30 de minute cautand sanul pentru readormire.
  • Rezolvarea trezirilor foarte matinale.
  • Gasirea unor activitati si a unui program de zi adaptat varstei copilului.
  • Ajustarea la ora de vara si ora de iarna.
  • Maniera in care gestionati somnul bebelusului/copilului atunci cand plecati in vacanta.
  • Informatii pretioase despre durata ideala a somnului, perioada pe care un bebelus o poate petrece treaz si ce facem atunci cand copilul a adunat foarte multa oboseala.